តើ​ព្រហ្មចារីមាន​សារៈសំខាន់​ទេ ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ?

ពាក្យ «​ព្រហ្ម​ចារី» ក្នុង​ទីនេះ សំដៅ​ដល់ភាព​បរិសុទ្ធ​នៃអង្គ​កាយ។ ជាទូទៅ មនុស្ស​ខ្មែរ​ប្រើពាក្យ​នេះ  សម្រាប់​​​សម្គាល់​​មនុស្សទាំង​ប្រុសទាំង​ស្រី​ដែល​នៅលីវ និង​មាន​ភាព​បរិសុទ្ធ​។ តែ​បើ​បែប​ត្រឹមត្រូវ​តាម​វចនានុ​ក្រមខ្មែរ «ព្រហ្ម​ចារី» សម្រាប់​ហៅ​បុរស, ឯ​ស្ត្រី​ត្រូវ​ហៅ «ព្រហ្ម​ចារិនី» ទៅវិញ​ទេ។ ប៉ុន្តែ​ដើម្បី​​ងាយ​ស្រួល​សិក្សា​ក្នុង​វេលានេះ យើង​សម្រេច​ប្រើ «​ព្រហ្ម​ចារី» តាម​ការ​និយម​ប្រើ​ក្នុង​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន​។

google.com

តាំងតែ​ពី​ដើម​រៀង​មក កាល​ណា​គេ​និយាយ​ដល់«ព្រហ្ម​ចារី» គឺ​គេ​ច្រើន​តែ​គិត​ដល់​នារី​ជា​សំខាន់​។ ហេតុ​នេះ​ ភាព​ជា​ស្រ្តី​ត្រូវ​សង្គម​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ និង​ឱ្យ​​តម្លៃ​ខ្លាំងណាស់ ហើយ​ជាពិសេស​ចំពោះ​នារី​ដែល​​មាន​ភាព​បរិសុទ្ធក្រមុំ​ព្រហ្ម​ចារីនេះឯង​។

ជាក់​ស្តែងដូច​ជា ពេល​គេ​ដើរ​រក​ដណ្តឹង​ប្រពន្ធ គឺ​គេ​ត្រូវ​ការ​ចង់​បាន​នារី​​ក្រមុំ​ព្រហ្ម​ចារី ឯស្រ្តី​មាន​មេម៉ាយ ប្តីលែងឬ​ស្លាប់ ពុំ​ត្រូវគេ​ចាប់​អារម្មណ៍​ច្រើន​ឡើយ។ ការ​ចូល​ចែចូវ និង​​ស្តី​ដណ្តឹង​ ​ភាគ​ច្រើន​លើស​លប់ ភាគី​បុរស ឬ​គ្រួសារ​ខាង​ប្រុស និង​ក្រសែភ្នែក​អ្នក​ផង ផ្តោត​ទៅ​លើ​នារីណានៅ​លីវក្រមុំ​ព្រហ្ម​ចារី​។

ប៉ុន្តែ​ចំពោះ​បុរសវិញ សង្គម​ខ្មែរជា​ទូទៅ ហាក់​មិន​បាន​ខ្វល់​ខ្វាយ​ថា បុគ្គល​នោះ នៅ​​លីវ ពោះ​ម៉ាយ ឬ​យ៉ាង​ណា​ទេ ម្យ៉ាង​ទៀត ត្រង់​ថា​ បុរស​​នោះបាន​រក្សាភាព​បរិ​សុទ្ធ​​សម្រាប់​អនាគត​ភរិយា​វិញនោះ ​ស្ទើរ​តែ​គ្មាន​អ្នក​ណា​បាន​ចាប់​អារម្មណ៍​គិត​គូរ​ដល់​សោះ​ឡើយ​​។ ហេតុ​ដូច្នេះ​​ហើយ ទើប​បាន​ជា​ក្រុម​បុរសៗមួយ​ចំនួន​ មិន​ខ្ចី​បារម្ភនឹង​ការ​រក្សា​ខ្លួនប្រាណ​ឱ្យ​​បរិសុទ្ធ​ទាំង​ចិត្ត​ទាំង​កាយ ហើយ​គិត​តែ​​តែ​ពីសប្បាយ​នឹង​ការ​ប្រព្រឹត្ត​កាម​គុណ ដល់​ពេល​ខ្លួន​សប្បាយ​រីករាយ​រួច​ឆ្អែត​ឆ្អន់ហើយ និង​ដល់​​​វឌ្ឍនា​ការ​វ័យ​​ជ្រេបន្តិច ពួក​គេ​ក៏​គិត​ចាប់​ផ្តើម​រក​កសាង​គ្រួសារ​។ មិន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ពួក​គេ​អាច​មាន​អាទិភាព​ច្រើន​ក្នុង​ការ​ជ្រើស​​រើស​នារី​ក្រមុំ​ព្រហ្ម​ចារីយកមក​ធ្វើ​ជា​ភរិយា​ថែម​ទៀត​​ផង។ ត្រង់​​នេះ​ គឺ​បង្ហាញពីវិសមភាព​នៃ​ការ​ប្រកាន់​យក​ភាព​បរិសុទ្ធរវាង​បុរស​និង​នារីខ្មែរ​យ៉ាង​ពិត​ប្រាកដ។ ក្នុង​​ន័យនេះ តម្លៃ​ស្ត្រី និង​រក្សា​ព្រហ្មចារីរបស់​នារីខ្មែរ ត្រូវ​គេ​មើល​ឃើញ​ត្រឹម​តែ​ជា​ទំនិញ សម្រាប់​អថិ​ជន​​បុរសជ្រើស​រើស​ទិញ​តាម​ចិត្ត​តែប៉ុណ្ណោះ។

google.com

ពាក្យ​ទំនឹម​ទំនៀមចាស់​បុរាណ​ខ្មែរ​ថា «បុរស​ជា​មាស​ទឹក​ដប ទោះ​ធ្លាក់​ចូល​ភក់​ ហើយ​លើក​មក​វិញ ក៏​នៅ​តែ​​ជាមាស​ទឹក​ដបដដែល តែ​នារីវិញ ​ប្រៀប​បាន​នឹង​កំណាត់​សំពត់​ស បើកាលណា​​ធ្លាក់​ចូល​ភក់ជ្រាំ​​ហើយ ទោះ​ខំ​ប្រឹង​បោក​គក់​លាង​សម្អាត​យ៉ាង​ណា ក៏​មិន​ដូច​ដើម​ដែរ»។ ការ​វាយ​តម្លៃ​​ចំពោះនារី​​ក្រមុំ​ព្រហ្ម​ចារី​បែប​នេះ អាច​ជា​គំនាប​សង្គម និងគំនាប​​ផ្លូវ​ចិត្ត​ចំពោះ​ស្រ្តី​ក៏​អាច​ថា​បាន ព្រោះ​សង្គមខ្មែរ​​ហាក់មិន​​បាន​ខ្វល់​ខ្វាយ​នឹង​គិត​គូរឳ្យ​សម​ស្របពី​​ការ​រក្សា​តម្លៃ​របស់​​ស្រ្តី​ដែល​នៅ​លីវ មាន​ភាព​ក្រមុំ​បរិ​សុទ្ធ  និង​ការ​តប​ស្នង​ចំពោះ​ការ​រក្សាព្រហ្ម​ចារី​ តែបែរ​ជា​មិន​បាន​ដាក់​ការ​ប្រកាន់​ចំពោះ​បុរសឱ្យ​រក្សា​ខ្លួន​​ប្រាណឪ្យ​បរិសុទ្ធ​វិញ​សោះ​។ បុរស​អាច​ស្វែង​រក​ទំនាក់​ទំនង​ផ្លូវ​ភេទ​បាន​ស្រេច​ចិត្ត និង​មាន​លក្ខណៈ​​ទូលំ​ទូលាយ​ថែម​ទៀត​ផង​ តែ​នារី​វិញ ទោះ​មាន​តម្រូវ​ការ​ផ្លូវ​ភេទ​យ៉ាង​ក៏ដោយ ក៏​នាង​មិន​អាច​ប្រព្រឹត្ត​​បាន​ដែរ។ ពីព្រោះ បើ​នារី​ហ៊ាន​តែ​បញ្ចេញ​សកម្មភាព ឬ​ឥរិយាបថ​ណាមួយ ដែល​អាចឱ្យ​​គេ​កត់​សម្គាល់​ថា នាង​ជា​នារី​មិន​មាន​ភាព​បរិសុទ្ធ ច្បាស់​ជា​សង្គមខ្មែរ​​មាក់​ងាយ មិនយ​​​តម្លៃជាក់​ជា​​មិន​ខាន។ លើស​ពីនេះ បើ​មាន​នារីណា​ម្នាក់​​​ក្នុង​ភូមិ ត្រូវ​ជន​ណាម្នាក់ ឬច្រើន​ចាប់​រំលោភ នារីរងគ្រោះនិងគ្រួសារ​នោះ ត្រូវ​គេ​សើច​ចំអក ហើយ​ហាម​ឃាត់​កូន​ប្រុស​ខ្លួន មិន​ឪ្យ​យក​នាង​ជា​ភរិយា​ទៀត​ផង។ ​

​បើ​និន្នាការ​នៃការ​ឱ្យ​​តម្លៃ​នារី ដោយ​គិត​​តែ​ទៅលើ​ភាព​បរិសុទ្ធ​ខ្លួន​ប្រាណដូច្នេះនៅតែ​បន្តខ្លាំង​ឡើងៗ ចុះ​ចំណែក​​ស្ត្រីមេម៉ាយ ប្តីលែង ឬ​ស្លាប់ និង​​ស្ត្រី​រង​គ្រោះ​ដទៃ​ទៀត ដូច​ជា​នារី​ត្រូវ​គេ​បង្ខំ ឬ​លួង​លោម​រំលោភសេព​សន្ថវៈ នារី​ត្រូវ​គេ​​បោកប្រាស់កេញ​ចំណេញ​ផ្លូវ​​ភេទ នារី​បម្រើ​សេវា​កម្សាន្ត នារី​ជួញ​ដូរ​ផ្លូវភេទ ច្បាស់​ជា​ត្រូវ​សង្គម​ស្អប់​ខ្ពើម និង​មើល​ងាយ​មើល​ថោក​យ៉ាង​ច្រើនជាពុំ​ខាន​​ ហើយ​ទោះ​បី​ជា​ពួក​នាង​ចង់​កែ​ខ្លួន លុប​បំបាត់​បំណែក​អាក្រក់​នៃ​អតីតកាល​ ក៏ប្រហែល​ជា​គ្មាន​ឱកាស​សម្រាប់​កែ​ខ្លួន​ទេ​មើល​ទៅ។ ម្យ៉ាង​វិញទៀត ពី​មួយ​ឆ្នាំ​ទៅមួយ​ឆ្នាំ គឺ​មាន​យុវតីខ្មែរ​​មិន​តិច​ទេ ដែល​បាត់​បង់​ភាព​បរិសុទ្ធ​ក្នុង​ថ្ងៃ​បុណ្យ​សង្សារ​១៤កុម្ភៈ ដោយ​យល់​ច្រឡំ យល់​ខុស ចាញ់​បោក​ការ​លួង​លោម និង​ព្រម​លះបង់​ព្រហ្មចារីរបស់​ខ្លួន សម្រាប់​​គូស្នេហ៍។ បើ​សង្គម​ខ្មែរនៅតែ​ប្រកាន់​​យក​ក្រសែ​ភ្នែក​យ៉ាង​តឹង​រឹង​ចំពោះ​នារី​ដែលមិន​មាន​ភាព​បរិសុទ្ធ នោះ​យុវតី​ដែល​បាត់​បង់​ព្រហ្ម​ចារី​​ក្នុង​ទិវានេះ ច្បាស់​ជា​លំបាក​ប្រឈម​មុខ​ក្នុង​សង្គម​ជាក់​ជា​មិន​ខាន។

google.com

​ការ​រឹត​បន្តឹង​ជា​ទីបំផុតចំពោះ​ការ​ទាក់​ទ​ង​រឿង​ផ្លូវ​ភេទចំពោះ​នារី​ខ្មែរ​យ៉ាងដូច្នេះ អាច​ជា​ចំណែក​មួយ​នៃ​ការ​​កាន់តែ​ធ្វើ​ឳ្យ​កើត​មាន​ឡើង​នៃ​ករណី​​បាត់​បង់​ភាព​បរិសុទ្ធក៏​អាច​ថា​បាន​​ ព្រោះ​ទ្រឹស្តី​សង្គម​បាន​បង្ហាញថា ការ​ហាម​ណាស់ ក៏​អាច​នឹង​កាន់​តែ​មាន​ការ​ប្រព្រឹត្ត​ផ្គើន​ណាស់​ផង​ដែរ។ ជាក់​ស្តែង​មិន​ខ្វះ​ទេតាម​ទំព័រ​សារ​ព័ត៌​មាន ទំព័រ​មាន​វិបត្តិ ដែល​ផ្សាយ​ពី​ដំណឹង​ពង្រត់​គ្នា​ ស្នេហា​របស់​យុវជន​ឈាម​រាវ ស្នេហ៍​ភ្លើង​ចំបើង​ដែល​គិតតែ​ពី​តម្រេក​តណ្ហា ការ​ព្រម​ព្រាង​សេពមេថុន​ទាំង​​ពីរ​ខាង តែ​ដល់​ពេល​គ្រួសារ​​ខាង​ស្រ្តី​​ដឹង​ឮ បែ​រ​ជា​ចោទ​ថា​ខាង​បុរសថា​ ចាប់​បង្ខំ​​កូន​ស្រី​ខ្លួន​រំលោភ​។ មិន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ចរន្ត​ដែល​​យើង​កត់​សម្គាល់​ខ្លាំង​បំផុត​នោះ គឺ​ការ​បរិច្ចាគ​ព្រហ្មចារី​ក្នុង​ថ្ងៃ​១៤កុម្ភៈ​នោះ​តែម្តង ដែល​នេះ​ជា​ឱកាស​មួយ​នៃ​ស្វែង​រក​សេចក្តី​សប្បាយរបស់​យុវវ័យ​​ទាំង​ប្រុស​ទាំង​ស្រី។

ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្តី ក៏​គេ​សង្កេត​ឃើញថា ​បញ្ហា​​ទំនាក់​ទំនង​ផ្លូវ​ភេទរបស់​បុរស​ស្ត្រី​ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ នៅ​មាន​ការ​តឹង​រឹង​ខុសប្លែក​ពីនៅអឺរ៉ុប​និង​បរទេស ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ធូរ​រលុង និង​ងាយ​ស្រួល​ជា​ទី​បំផុត​​ក្នុង​ការ​ប្រព្រឹត្ត​រឿង​ផ្លូវ​ភេទនេះ​។ ពោលគឺ​គេ​គ្រាន់តែ​ញាក់​ភ្នែកយ​​​សញ្ញា​ដាក់​គ្នា ចាប់​ដៃគ្នា​ដោយ​យក​ម្រាម​ចង្អុល​កេះបាត​ដៃ​ធ្វើ​សញ្ញាបញ្ជាក់​ពី​ការ​ចង់​​រួមរ័ក ឬយក​ជើង​កេះ​ ឬគោះជើង​របស់​ដៃគូ ដើម្បី​បង្ហាញ​​ពី​ចេតនា​ចង់​រួម​ភេទ  គឺ​គេ​អាច​យល់​គ្នា ហើយ​អាច​ប្រព្រឹត្ត​កិច្ច​ការ​នោះ​បាន​យ៉ាង​ងាយ​ស្រួល។

ថ្មី​ៗ​នេះ នៅ​ប្រទេស​ចិន មាន​ស្រ្តី​ភាគ​ច្រើន​បាន​កំពុង​តែ​ទិញ​​ផលិតផល«សន្ទះ​ព្រហ្ម​ចារី​សិប្ប​និមិត្ត» ​​ដើម្បី​​យក​មក​ប្រើ​ពេល​រួមរ័ក សម្រាប់​ផ្គាប់​ចិត្ត​មិត្ត​ប្រុស ឬ​ស្វាមីរបស់​​ខ្លួន។ នេះ​មាន​ន័យ​ថា បុរស​ជន​ជាតិ​ចិន​មួយ​ចំនួន​នៅ​តែប្រកាន់​គំនិត​ថា «ព្រហ្ម​ចារី» មាន​សារៈ​សំខាន់​ដដែល​។

google.com

ជារួម​មក «ព្រហ្ម​ចារី» នៅតែ​ត្រូវ​គេ​ឳ្យ​តម្លៃជា​សំខាន់​សម្រាប់​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​​ ដោយ​​ពុំ​មែន​សម្រាប់​តែ​​ភាគី​​នារី​នោះទេ បុរស​ក៏ត្រូវតែរក្សា​ខ្លឹម​កាយរបស់​ខ្លួន​ផង​ដែរ។ ប្រការ​ដែល​សង្គម​ខ្មែរកន្លង​មកគិតថា «ព្រហ្ម​ចារី» មាន​សារៈ​សំខាន់​នោះ ក៏​ព្រោះថា គេ​ពុំ​ចង់​យ​​​មនុស្ស ពិសេស​យុវជន​​ចាប់​ប្រលូក​ក្នុង​រឿង​ស្នេហា​ផ្លូវ​ភេទពេក ដែល​ធ្វើឳ្យខូច​សុខភាព ខាត​បង់​​ការ​សិក្សា ខូច​អនាគត រៀន​ឬ​ធ្វើ​កិច្ចការ​មិន​បាន​ល្អ។ មិន​តែប៉ុណ្ណោះ ការ​ប្រព្រឹត្ត​កាមកិច្ច​នេះទៀតសោត អាច​នឹង​ឆ្លង​មេរោគផ្សេង ថែម​ទាំង​អាច​នឹង​មាន​គភ៌ដោយ​មិន​បាន​គ្រោង​ទុក​ទៀត​ផង បើ​មិន​បានប្រើ​ប្រាស់ស្រោម​អនាម័យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​នោះ​ទេ​​។

ហេតុនេះ​ យុវជន​ទាំង​អស់​ត្រូវតែ​រក្សា​ខ្លួន​ប្រាណឱ្យ​បាន​ល្អ។ ឯនារី​ដែល​ធ្លាប់​លង់​ខ្លួន​ប្រព្រឹត្ត​ខុស និង​នារី​រង​គ្រោះ​បាត់​បង់​ព្រហ្មចារីទាំង​ឡាយ​ មិនត្រូវ​អស់​សង្ឃឹមឡើយ និងត្រូវ​ងើប​ឈរតស៊ូរស់​នៅ​​ឡើង​វិញ ហើយ​សង្គមខ្មែរ​​គួរ​តែ​​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ខ្ពស់​​ និង​ផ្តល់​តម្លៃ​វិជ្ជមាន​ចំពោះ​នារី​ទាំងនោះ​​ឱ្យ​​បាន​ច្រើន​បំផុត៕

ដោយ ហេង ឧត្ដម, ១៨និង៤៣នាទី ថ្ងៃ២១ កុម្ភៈ ២០១២

 ផ្សាយ​ក្នុង«ទស្សនាវដ្តីខ្ញុំ» ឆ្នាំទី២ លេខ៦ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១២, ទំព័រ៣៩​

3 réflexions sur “តើ​ព្រហ្មចារីមាន​សារៈសំខាន់​ទេ ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ?

  1. មិន​ដឹង​ដែរ​សម្រាប់​ខ្ញុំ! តែ​បើ​សំខាន់​ចឹង ល្អ​ហើយ ព្រោះ​ខ្ញុំ​ក៏​នៅ​អូឡាក់ហ្ស៊ីន​ដែរ ហា​ហា

  2. ហេតុអ្វីក៏បុរស មិនរក្សព្រហ្មចារីដូចនារីមុនថ្ងៃរៀបការ? សំនួរនេះ ត្រូវបានគិតអស់រយៈពេល ជិត២០០០ឆ្នាំមកហើយ។

Laisser un commentaire

Choisissez une méthode de connexion pour poster votre commentaire:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s